سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 قایق تفریحی شگفتانگیز تعداد قایق های تفریحی که در دنیا وجود

  10 قایق تفریحی شگفت‌انگیز

تعداد قایق های تفریحی که در دنیا وجود دارد بسیار زیاد است اما برخی از آن ها با دیگر قایق ها تفاوت هایی نیز دارند برای مثال امکانات بیشتر و همچنین طراحی جذاب تری دارند. این قایق ها البته زیاد نیستند و معمولا بر اساس سفارش ها خاص ساخته می شوند.

قایق جزیره ای

این قایق به عنوان یکی از لوکس ترین قایق هایی شناخته می شود که قرار است تا چند سال آینده ساخته شود. این قایق تفریحی توسط یک شرکت انگلیسی ساخته خواهد شد و نام آن نیز قایق جزیره ای است. طراحی این قایق بسیار شگفت انگیز است چرا که از نظر زیبایی هیچ چیز کم ندارد و امکانات آن نیز مانند سینما و کتابخانه مجهز و… واقعا بی نظیر است. نکته جالب در مورد این قایق وجود یک آبشار و یک کوه آتش فشان بر روی آن است.

قایق “Turanor”

این قایق شاید از نظر ظاهری خیلی زیبا نباشد اما یکی از لوکس ترین و منحصر به فردترین قایق های دنیا است. این قایق به عنوان بزرگترین قایق خورشیدی دنیا شناخته می شود و می تواند برای مدت سه روز شارژ را در دل خودش ذخیره سازی کند. این قایق با سیستم ذخیره سازی خوبی که دارد به شما این امکان را می دهد تا شب ها نیز به حرکت خودتان ادامه دهید. این قایق نزدیک به 8.5 تن وزن دارد.

قایق”Adastra”

این قایق در کنار ظاهر بسیار عجیب و البته زیبای که دارد یک نکته بسیار جالب نیز دارد که آن هم سیستم کنترلی آن است. این قایق به وسیله آیپد کنترل می شود. این قایق که اندازه ای 42 متری دارد و می تواند با یک بار سوخت گیری عرض اقیانوس اطلس را بپیماید. در این کشتی از آخرین تکنولوژی های استفاده شده است و البته قیمت آن نیز نزدیک به 15 میلیون دلار است و 5 سال زمان برای ساخت آن نیاز است.

خانه قایقی

این قایق بیشتر یک خانه است تا اینکه یک قایق تفریحی باشد. این قایق به عنوان یک خانه ویلایی مدرن که بر روی آب شناور است شناخته می شود و تمام امکانات در آن موجود است. در این قایق آشپزخانه، دستشویی، اتاق خواب و حتی اتاق پذیرایی نیز می توانید ببینید. این قایق 20 متر طول دارد و عرض آن نیز 6.7 متر است.

شهر شناور

این شهر شناور یک قایق بسیار بزرگ و بسیارلوکس است که قرار است تا سال 2013 به آب انداخته شود. این قایق می تواند به عنوان بزرگترین قایق تفریحی در دنیا شناخته شود و در آن از آخرین امکانات وجود دارد. هزینه زندگی در این شهر ماهی 1600 دلار تخمین زده شده است.

قایق “Oculus”

این قایق بسیار منحصر به فرد است و نزدیک به 75 متر طول آن است. این قایق که البته در حد یک طرح است می تواند12 نفر را در خودش جای دهد و امکانات آن درحد بسیار عالی و در سطح بهترین خانه های شهری است و تمامی امکانات حتی اینترنت بی سیم نیز دارد. این قایق در سه طبقه طراحی شده است و در میان آن نیز یک آسانسور برای ارتباط طبقات قرار دارد.

قایق “Vertigo”

قایق ورتیگو یکی از بلندترین و بزرگترین قایق های تفریحی و بادبانی دنیا است و توسط فردی به نام ” فیلپ برند” طراحی شده است. این قایق نیز به تمامی امکانات مجهز است و از آن به عنوان مجلل ترین قایق بادبانی و ماهیگیری دنیا نیز نام برده می شود.

قایق “Iguana 29″

این قایق شاید به نظر خیلی مجلل نباشد اما بسیار سریع و باقدرت است. همچنین دارای برخی از امکانات اولیه نیز هست. نکته اصلی در مورد این قایق این است که می تواند در خشکی و آب حرکت کند. این بدین منظور است که این قایق یک هاورکرافت نیز هست.

قایق “Eclipse”

این قایق به عنوان بلندترین و گرانترین قایق دنیا شناخته می شود چرا که قیمت آن در حدود 800 میلیون دلار تخمین زده می شود و توسط یک میلیونر روسی و مالک باشگاه چلسی رومن آبراموویچ خریداری شده است. این قایق دارای دو محل فرود هلیکوپتر و همچنین 24 اتاق مهمان است. این قایق 164 متر طول دارد و از امکانات آن می توان به یک زیر دریایی کوچک و دو استخر اشاره کرد

قایق “ORSOS”

شرکت المانی ORSOS  طرح هایی از یک قایق بسیار لوکس با قیمتی نزدیک به 4.6 میلیون دلار را ارائه کرده است که در آن شما می توانید استخر، اشپزخانه، اتاق پذیرایی و حتی سینما اشاره کرد. این قایق با استفاده از سیستم های خورشیدی کار می کند و همچنین توانایی جابه جا کردن 12 نفر را دارد.

 



[ چهارشنبه 92/12/21 ] [ 10:11 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

حکایت صیاد و زیارت امام رضا علیهالسلام حکایت صیاد و زیارت اما


 

حکایت صیاد و زیارت امام رضا علیه‌السلام

 دلش گرفته بود شب سختی را در دریا گذرانده بود. با هر زحمتی که بود کوله‌بار صیدش را به ساحل رساند. عجله داشت می‌خواست زودتر ماهی‌ها را به فروش برساند. دیری نپائید که تمام ماهی‌ها از روی چوب فروش رفت.

با یک حساب سر انگشتی با پس‌انداز مختصری که داشت، تنها خرج سفره چند روزه و مختصری هم برای خانواده می‌ماند. با این غم و گرفتاری که داشت، تنها راهی که به نظرش می‌رسید سفر به دیار روشنی بود؛ به پابوس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام. دیگه دیدن روی طلبکار را نداشت. برای همین هم خرج سفر را برداشت و خرجی مختصر خانواده را به مش‌رحیم داد و راهش را از کنار فروشگاه مرد طلبکار کج کرد و بدون صبحانه به سمت ترمینال رفت.

بلیط مشهد را که گرفت نگران خانواده‌اش بود، اما چاره‌ای نداشت، انگار تمام درهای عالم برویش بسته شده است. بغض غریبی داشت در اتوبوس به بغل دستی‌اش گفت: انگار غمی به اندازه کوه در دلم سنگینی می‌کند. مرد وقتی سرگذشت‌ش را شنید، گوشی تلفن همراه را از جیب پالتوش در آورد و گفت: بگیر مرد به خانواده‌ات خبر بده، خوب نیست دل واپس بمانند.

خاصه که به دریا رفته بودی، امام رضا علیه‌السلام امام‌الرحمه هستند. وارد حرم که شد اشک در چشمانش حلقه زد. خیلی خواسته داشت اما حالا فقط قرضی که داشت و جهیزیه تنها دخترش که معطل مانده، مردی که در اتوبوس همراهش بود، دستش را فشرد و خداحافظی کرد.

قدم که به آستان مهربانی گذاشت، دلش آرام گرفت. حال آهویی را داشت که به مکانی امن وارد شده. انگار در محضر آفتابی بود که تمام سرمای تنش را با تابش نور مهربانی و صفا بیرون کشید، گوشه رواق را انتخاب کرد و یک دل سیر با مولای خودش راز و نیاز کرد. کفش‌ها شو که از کفشداری گرفت دستی روی شونه‌اش خورد: وای شما، اینجا، دلش ریخت. روی به حضرت یا ضامن آهو؟ مرد در آغوشش گرفت: حلالم کن، من خیلی به تو سخت گرفتم. سکوت کرد، میخواست بگه: دستم خالیه. مرد امر به سکوت داد. من از طلبم گذشتم التماس دعا، وقتی اینجا دیدمت میخواستم، همینو بگم خیالت راحت. برگشتی بیا مثل قبل پیش خودم کار کن. برگشت که عرض ادب کنه، مرد همراهی‌ش توی اتوبوس برگشته بود گفت: اومدم قبل از زیارت ، چیزی بگم و به زیارت بروم.

مرد بی‌طاقت گفت: آقا خودشان حل کردند، این همان شخصی است که ذکر خیرش بود. مرد طلبکار معطل نشد به سمت ضریح حرکت کرد.

مرد همراه گفت: من اومدم اینجا که بگویم جهیزیه دخترت با من، این کارت فروشگاه را بگیر، از سفر که برگشتی به این نشونی بیا. مرد خداحافظی کرد و رفت.

صیاد ایستاده رو به ضریح اشک شوق میریخت، آرام که شد کاغذی که مش‌رحیم داده بود را وا کرد و این چنین خواند در عیون الاخبار الاخبار(ع) آمده «قبیصه بن جابر بن یزید جعفر گفت : از وصی الاوصیاء و وارث علم الانبیاء ابی جعفر محمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب (ع) شنیدم که می فرمود : حدیث کرد مرا سیدالعابدین علی‌بن‌الحسین(ع) از سیدالشهداء حسین بن علی(ع) از سیدالاوصیاء امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) که فرمود : قال رسول الله (ع) ستدفن بضعه منی بارض خراسان مازارها مکروب الا نفس الله کزبته و لا مذنب الا غفرالله ذنوبه. 
پیامبر خدا (ع)فرمود : بزودی پاره‌ای از تن من به سرزمین خراسان دفن شود ، زیارت نکند او را هر دل شکسته و غمگینی مگر آنکه خدا غم و غصه او را برطرف نماید و نه گنهکاری مگر آنکه خداوند گناهانش را بیامرزد».

برگشت و با اشک عرض ادب کرد« السلام علیک یا علی بن موسی الرضاعلیه‌السلام ». 



[ پنج شنبه 92/12/15 ] [ 7:29 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

گاهی دلم برای .....

گاهی دلم برای خودم تنگ میشود. گاهی دلم برای باورهای گذشته ام تنگ میشود. گاهی دلم برای پاکی های کودکانه ی قلبم میگیرد. گاهی آرزو میکنم ای کاش دلی نبود تا تنگ شود,تا خسته شود,تا بشکند.. 



[ پنج شنبه 92/12/8 ] [ 7:56 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

انار ودانههای یاقوتی آن هزاران سال است،که بعنوان دارو مصرف میشود

انار ودانه‌های یاقوتی آن هزاران سال است،که بعنوان دارو مصرف میشود. از خواص وفواید انار میتوان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن دربیماریهای قلبی،فشارخون بالا و بعضی ازانواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد. یکی از آخرین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص و فوایدانار نتیجه میگیرد،که مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دو هفته میزان تستوترون موجود در بزاق را 24 درصد افزایش داده و تاثیراتی هم برروی فشارخون،حال و حوصله،اضطراب و احساسات افراد دارد.انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین C وپتاسیم میباشد

*خواص و فواید درمانی انار..
کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی
کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان
کمک بدرمان اسهال
کاهش کلسترول خون
کمک به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن
مفید برای زنان در دوران قاعدگی
کمک به درمان هموروئید
جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها
کمک به سلامت لثه‌ها
کمک بدرمان عفونت‌ها

سایر مزایای استفاده از انار و یا آب انار:
مصرف روزانه آب انار به کاهش فشارخون می‌تواند کمک کند.

مصرف روزانه 227 میلی لیتر آب انار بطرز چشم‌گیری پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

مصرف انار و یا آب انار می‌تواند، جریان خون به قلب را در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ایسکمیک که در آن خون بخوبی به ماهیچه‌های قلبی نمی‌رسد، بهبود بخشد.

آنتی اکسیدان های درون انار یا آب آن ممکن است بتواند از ایجاد لخته در خون جلوگیری کند.

انار یکی از معدود میوه‌هایی است که آب میوه آن به اندازه خود آن خاصیت دارد..نوشیدن انار و اب انار را جدی بگیرید..



[ پنج شنبه 92/12/8 ] [ 7:55 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

کد موسیقی برای وبلاگ