سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم

                                     7 پند از مولانا

 

در بخشیدن خطای دیگران مانند شب باش.

 

در فروتنی مانند زمین باش.

 

در سخاوت و کمک به دیگران مانن روز باش.

 

در مهر و دوستی مانند روز باش.

 

هنگام خشم و غضب مانند کوه باش.

 

در هماهنگی و کنار آمدن با دیگران مانند دریا باش.

 

خودت باش همانگوه که می نمایی.

 



[ چهارشنبه 90/5/5 ] [ 11:29 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

1

 

یک متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می‌ رساند.

 

دکتر رضا یعقوبی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: نوزادان در یک سال نخست زندگی دارای موهایی کرک‌ مانند و بسیار ضعیف هستند که این موها در این یک سال به تدریج می ‌ریزند و پس از آن موهای دائمی کودک رشد خواهند کرد.

 

وی افزود: تراشیدن موی سر در هیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور که تراشیدن موی سر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می ‌شود، کاملا نادرست است.

 

یعقوبی تصریح کرد: وارد آمدن هر گونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و کندی رشد موها شده و به والدین توصیه می‌ شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه کردن موهای نوزاد با شانه‌ های غیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز کنند.

 

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: پوست سر نوزادان بسیار نازک است و ممکن است هنگام تراشیدن موها و یا شانه کردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.

 

وی اضافه کرد: بهترین و ایمن ‌ترین روش، شانه کردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس ‌های بسیار نرم است.

 

یعقوبی اظهار داشت: توصیه می ‌شود موی سر نوزادان تا پیش از یک سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می‌ توان جهت یک دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.



[ چهارشنبه 90/5/5 ] [ 11:19 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

کد موسیقی برای وبلاگ