سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موادی که باعث ایجاد سرطان میشوند!

موادی که باعث ایجاد سرطان میشوند!

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌دئودورانت ها، دهان شویه ها و برخی مواد غذایی و دارویی تنها بخش کوچکی از موادی هستند که هر روز با آن ها سروکار داریم.

شاید غیرمعقول به نظر برسد ولی شناخت همین مواد ساده اما بسیار مهم و اجتناب از مصرف بیش از حد آن ها از فاکتور های مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان محسوب می شود. با این راهکار های ساده به فکر پیشگیری از سرطان باشید، از باور های اشتباه خود در مورد سرطان دوری کنید و به سادگی از یک زندگی بدون بیماری لذت ببرید.

? با خیال راحت این دارو ها را مصرف کنید

دارو های حاوی استاتین

? شایعه: استاتین نوعی داروی کاهنده کلسترول و فشار خون است. دانشمندان طی تحقیقاتی که در سال 2007 روی تعدادی از مصرف کنندگان انواع دارو های حاوی استاتین از قبیل (لوواستاتین، سیمواستاتین، اتورواستاتین) انجام دادند، دریافتند که خطر ابتلا به انواع سرطان ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات در افرادی که از دارو های حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده می کنند، بیشتر از سایر افراد است.

? واقعیت مسئله: طبق بررسی های دقیق 15 کلینیک پزشکی روی این داروها، مشخص شد که افرادی که طبق تجویز پزشکان خود و برای کاهش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از این دارو ها استفاده می کنند، دچار سرطان نمی شوند.

? زیادی شیرین نباشید

شیرین کننده های مصنوعی

? شایعه: طی بررسی هایی که روی انواع مختلف نوشابه و شیرین کننده های موجود در آن ها انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که شــــیرین کننده های مصــــنوعی مانند (سایکلامیت) خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی افزایش می دهند. برای حل این مشکل «ساخارین» در موادغذایی به جای شیرین کننده های مصنوعی به کار برده شد. تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد «ساخارین» در بدن نشان داد، تمام محصولات حاوی ساخارین نیز سبب سرطانی شدن سلول ها و ایجاد تومور های خطرناک در بدن می شوند.

? واقعیت مسئله: براساس تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا و تحقیقات انجمن متخصصان تغذیه کانادا هیچ مدرکی مبنی بر این که تنها علت بروز سرطان در برخی افراد همین شیرین کننده های مصنوعی است که در دست نیست اگرچه در بسیاری از کشور ها استفاده از این مواد منع شده و این مواد در بسیاری از مواقع باعث بروز سرطان در مصرف کننده ها شده اما در این بین آسپارتام بی ضرر ترین شیرین کنند ه ای است که با وجود بررسی های موشکافانه هنوز مدارکی علیه آن و سرطان زا بودن آن مشهود نیست. دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا تصمیم گرفتند تا عوارض آسپارتام را مورد بررسی قرار دهند و در این مورد اعلام نتیجه کنند. تحقیقات این دانشمندان که اغلب در نشریات پزشکی معتبری چون مجله پزشکی «نیوانگلند» و مجله پزشکی «بریتانیا» منتشر شده است نشان داد که برای سرطان زا بودن این ماده هیچ مدرک معتبری وجود ندارد اما استفاده زیاد از تمامی شیرین کننده های مصنوعی قطعا خطراتی را به دنبال خواهد داشت، پس در مصرف آن ها دقت کنیـــد.

? لطفا محلول دهان شویه تان را نخورید

دهان شویه ها

? شایعه: تعدادی از مطالعات نشان می دهند که دهان شویه های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهند. عد ه ای از دانشمندان بر این باورند، اتانول بافت های دهانی را در برابر مواد سرطان زا مانند سیگار، آسیب پذیر می کنند.

? واقعیت مسئله: دانشـــمندان طی تحقیقات گسترد ه ای دریافتند که هیچگاه نمی توان دهان شویه های مختلف را با هم مقایسه کرد و با ایجاد مرز بین انواع آن ها، با قاطعیت اعلام کرد، گروهی از آن ها به شدت سرطان زا و گروهی دیگر کاملا بی خطر هستند. طبق گفته های متخصصان، اسـتفاده از دهان شویه ها بهتر است متناسب با نوع مصرف، چند روز در میان به صورت قرقره کردن باشد و از خوردن آن خودداری شود، افراد سیگاری یا افرادی که سابقه سرطان دهان در خانواده آن ها وجود داشته یا خطر ابتلا به سایر سرطان ها از جمله سرطان ریه را دارند بهتر است از انواع دهان شویه های بدون اتانول استفاده کنند.

? حالا کمتر صحبت کنید، اشکالی دارد؟

تلفن همراه

? شایعه: مدت ها پیش، فردی مدعی شد که استفاده از تلفن همراه دلیل مبتلا شدن او به سرطان مغز است و به تدریج عده زیادی به این باور رسیدند که تلفن های همراه خطرات بسیار جدی و جبران ناپذیری را برای مغز به همراه دارند.

? واقعیت مسئله: طبق مطالعات انجام شده در سال 2010 هیچ مدارکی مبنی بر سرطان زا بودن یا نبودن تلفن همراه ارائه نشده است. دانشمندان با مطالعه روی 13 هزار جوان دریافتند که استفاده از تلفن همراه، خطر ابتلا به سرطان را در این افراد فقط مقدار بسیار اندکی افزایش می دهد اما به طور کلی کسانی که از تلفن همراه استفاده می کردند نسبت به افرادی که اصلا از تلفن همراه استفاده نمی کردند و رفتار های پرخطر دیگری داشتند، کمتر در معرض خطر بودند.

? فعلا بی خطر

ضد عرق ها و دئودورانت ها

? شایعه: مدت ها پیش ایمیلی تحت عنوان خطرات جدی و زیانبار دئودورانت ها و اثرات آن ها روی بروز سرطان سینه بین زنان دست به دست چرخید از آن موقع به بعد، مطالعات محدودی در این زمینه انجام شد وعده ای اعلام کردند، آلومینیوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها که «پارابن» نامیده می شود مانند هورمون استروژن عمل کرده و استفاده بیش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد.

? واقعیت مسئله: دانشمندان در نمونه های بافت های سرطانی ماده «پارابن» را یافته اند و این مسئله نشان می دهد، افراد بسیاری که 99 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند در معرض مواد حاوی «پارابن» مانند مواد آرایشی ـ بهداشتی گوناگون و موادغذایی قرار دارند اما تنها تعداد کمی از مدارک علمی وجود دارند که سرطان زا بودن این مواد را به طور حتمی تایید می کنند. طبق گفته های دانشمندان و موسسات پژوهشی برای بررسی مضرات این ماده نیاز به تحقیقات بسیار گسترده داریم و در حال حاضر طبق آخرین گزارشات، استفاده از انواع اسپری خطر ابتلا به سرطان سینه را بالا نخواهد برد.



[ پنج شنبه 90/9/3 ] [ 9:23 صبح ] [ محدثه سادات بهروز ]

نظر

کد موسیقی برای وبلاگ